Social media heeft een behoorlijk ‘level playing field’: iedereen die eraan meedoet heeft in principe dezelfde kans van slagen. Kleinere ondernemingen en organisaties kunnen dus even sterk vertegenwoordigd zijn als grotere ondernemingen; zonder budget, door gewoon creatief te zijn en het goed aan te pakken. Het draait uiteindelijk om het verwezenlijken van je doelstellingen, en die liggen voor een kleinere onderneming heel anders dan voor een multinational.
Social Media Examiner organiseert jaarlijks de “Top 10 Small Business Facebook Pages”, een wedstrijd voor kleinere bedrijven en organisaties die opvallend goed scoren met hun Facebook fanpage.
De ruim 1400 aanmeldingen van de editie 2011 werden beoordeeld door een panel van Facebook experts: Mari Smith (co-author, Facebook Marketing: An Hour a Day), Dave Kerpen (author, Likeable Social Media) en Michael Stelzner (author, Launch).
De criteria: deelnemende bedrijven mochten geen grote budgetten hebben en moesten tóch opmerkelijke resultaten hebben geboekt met hun pagina.
Het overzicht van de winnaars van 2011 biedt een scala aan ideeën voor een sterke Facebookpagina, helemaal gratis… Je kunt het natuurlijk ook allemaal zelf gaan verzinnen. Niet verder lezen dan! Hier volgt de Top 10 van 2011: […]