Beter goed gejat dan slecht verzonnen – deel II

0 Flares 0 Flares ×

Wat was deel I ook alweer? Vorig jaar verscheen het artikel: “Beter goed gejat dan slecht verzonnen“. Hierin werden de 10 meest succesvolle Facebookpagina’s van kleine ondernemingen besproken, volgens de Social Media Examiner’s Top 10 Small Business Facebook Pages.

Deze wedstrijd is in het leven geroepen om aan te tonen dat je ook als kleinere ondernemer zonder grote budgetten zeer succesvol kunt zijn op Facebook. Ook vorig jaar is deze wedstrijd gehouden, en hoewel we het einde van 2013 alweer naderen is het toch interessant en inspirerend om nog eens te kijken naar de winnaars van vorig jaar.

De winnaar: How to Market Your Horse Business

Dit social media marketingbedrijf richt zich op kleinere ondernemingen die verwant zijn aan de paardenbranche.

Fans: 8.715

how to market your horse business

Waarom is dit de nummer 1:
– creëert ontzettend veel betrokkenheid bij de fans
– goed gebruik van pinnen en highlighten
– effectief gebruik van wedstrijden en het uitlichten van deelnemers aan die wedstrijden
– goede visuele branding in hun apps en omslagfoto
– consequente en snelle beantwoording van iedere reactie op de pagina
– gevarieerd aanbod van content

Nummer 2: Recruit Military

Een bedrijf dat veteranen, militairen en hun partners helpt bij het vinden van een baan in de burgermaatschappij, het starten van een eigen onderneming en het verbeteren van opleiding.

Fans: 67.722

recruit military

Waarom deze 2e plek:
– krachtig gebruik van afbeeldingen en citaten
– uitstekend gebruik van Facebook events voor de promotie van hun banenmarkten
– goede vondst met hun “Find a Job Friday”
– Goede variatie van posts over militaire feitjes, foto’s en informatiebronnen

Nummer 3: Talking Finger

Opnieuw een social media marketingbedrijf.

Fans: 6.846

talking finger

Wat vond de jury:
– grote mate van betrokkenheid van fans
– goed gebruik van apps, met name de “TF Services”-app
– goede combinatie van grappige posts en content met toegevoegde waarde over social media
– fantastische visuele branding, vooral in de app

Nummer 4: Earthegy

Een bedrijfje dat oorspronkelijke en moderne sieraden verkoopt.

Fans: 25.905

earthegy

Wat zei de jury:
– mooie toepassing van een shopping pagina
– goede fan-betrokkenheid met foto’s
– erg goed gebruik van kortingsacties
– veel aanbevelingen|
– doorlopende betrokkenheid door gebruik te maken van een belonings-app

Nummer 5: The Chicken Chick at Egg Carton Labels by ADozenGirlz

Handelaar in labels voor op eierdoosjes (ja, dat is echt een business!) en andere kip-gerelateerde producten.

Fans: 61.539

chicken chick

Wat de jury aansprak:
– mooi gemaakte blog-app
– echte niche site met veel informatie en afbeeldingen
– fantastische fan-betrokkenheid
– goede inzet van wedstrijden
– veel variatie in posts; humor, zorg voor kippen, knutselen met kip
– duidelijke herkenbaarheid van eigen identiteit

Nummer 6: PoolSupplyWorld

Een webshop voor zwembaden, spa’s en onderdelen daarvoor.

Fans: 85.286

pool supply world

Wat vond de jury zo weldadig:
– geweldige omslagfoto
– mooi gemaakte kortingsbonnen-tab
– goede keuze van goodies: een onderwatercamera sluit heel mooi aan op hun niche
– goed gebruik van calls to action in hun berichten om betrokkenheid te creëren

Nummer 7: Social Media Branding with Kim Garst

En alweer een social media marketing bedrijf.

Fans: 49.922

kim garst

Wat vond de jury:
– mooi vormgegeven pagina met goed gebruik van foto’s
– berichten die betrokkenheid creëren en die toch hun bedrijfsvisie helder presenteren
– uitstekende visuele branding

Nummer 8: Legendary Whitetails

Een familiebedrijf dat unieke jachtkleding, cadeaus en benodigdheden voor de jacht op witstaartherten verkoopt via hun catalogus en website. 

Fans: 859.652

deer gear

Welke jachttrofeeën behaalden zij:
– schitterende omslagfoto
– uitstekend gebruik van apps
– waanzinnig mooie foto’s
– erg veel shares, omdat ze er effectief om vragen

Nummer 9: Dog Pack Snacks (deze Facebookpagina is helaas niet bereikbaar voor Nederland)

Een producent en retailer van hondensnacks.

Fans: 1,732

dog pack snacks

Wat blafte de jury hierover:
– erg goed gebruik van foto’s
– mooie functionele hondenkoekjes-app
– goede e-mail opt-in
– goede variatie in posts. Erg leuk is het verschil in opmerkingen namens de hond en namens de eigenaar

Nummer 10: Chocolate for Breakfast

De zakelijke pagina van Sue Ann Gleason, culinair voedingsdeskundige en marketing strategist.

Fans: 22.726

choco for breakfast

Waar smulde de jury van:
– uitstekende betrokkenheid met de pagina: meer dan 60% ‘praat hierover’
– mooi gebruik van foto’s
– grappige, educatieve en inspirerende posts, vooral de recepten
– goede opt-in app

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Pin It Share 0 StumbleUpon 0 Email -- 0 Flares ×

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

anti-spam: *